سایت تخصصی ویژه طرح جابر،کاملترین طرح های جابر اول تا ششم شامل: جمع آوری وطبقه بندی ، نمایش علمی(مدل،تحقیق،نمایش)و آزمایش را با بهترین عنوان و محتوا ،قابل ویرایش به صورت ورد،pdf و شامل تمام موارد طرح جابر نظیر عنوان،متن،تعریف،شرح تحقیق،تحقیق زمینه ای،نتیجه گیری،منابع،سپاس گذاری،کارنما،راهنمای کارتون پلاست،فونت و تیتربندی،عکس و... با مناسب ترین قیمت و دانلود فوری وگارانتی وپشتیبانی رایگان در ایتا 09034840420.

بررسی انواع روش تحقیق
4.5 /5 20 5 1
بررسی انواع روش تحقیق
 
دانشگاه پیام نورواحد
عنوان:
 
استاد  ارجمند:
جناب آقای----
محقق:
 
---
دسته بندي روش هاي تحقيق بر اساس هدف
براساس هدف پژوهش ها به پژوهش هاي بنيادي و کاربردي تقسيم مي شوند. البته زهره سرمد معتقد است پژوهش ها براساس هدف به سه دسته تقسيم مي شوند: تحقيق بنيادي، تحقيق کاربردي و تحقيق و توسعه. با عنايت به توضيحات زير مي توان گفت تحقيق و توسعه خود يک نوع تحقيق کاربردي است.
- تحقيق بنيادي: پژوهشي است كه به كشف ماهيت اشياء پديده‌ها و روابط بين متغيرها، اصول، قوانين و ساخت يا آزمايش تئوري‌ها و نظريه‌ها مي‌پردازد و به توسعه مرزهاي دانش رشته علمي كمك مي‌نمايد. هدف اساسي اين نوع پژوهش تبيين روابط بين پديده ها، آزمون نظريه ها و افزودن به دانش موجود در يک زمينه خاص است. براي مثال "بررسي رابطه اعتماد و تعهد در روابط صنعتي" يک نمونه تحقيق بنيادي است. سطح گفتمان کلي و انتزاعي در حوزه يک علم است. تحقيق بنيادي مي تواند نظري يا تجربي باشد. تحقيق بنيادي نظري از روش‌هاي استدلال عقلاني و قياسي استفاده مي‌كند و بر پايه مطالعات كتابخانه‌اي انجام مي‌شود. تحقيق بنيادي تجربي از روش‌هاي استدلال استقرائي استفاده مي‌كند و بر پايه روشهاي ميداني انجام مي‌شود.
- تحقيق كاربردي: پژوهشي است كه با استفاده از نتايج تحقيقات بنيادي به منظور بهبود و به كمال رساندن رفتارها، روش‌ها، ابزارها، وسايل، توليدات، ساختارها و الگوهاي مورد استفاده جوامع انساني انجام مي‌شود. هدف تحقيق کاربردي توسعه دانش کاربردي در يک زمينه خاص است. در اينجا نيز سطح گفتمان انتزاعي و کلي اما در يک زمينه خاص است. براي مثال "بررسي ميزان اعتماد مشتريان به سازمان فرضي" يک نوع تحقيق کاربردي است.
دسته بندي روش هاي تحقيق بر اساس نحوه گردآوري داده ها
سرمد معتقد است پژوهش ها براساس نحوه گردآوري داده ها به دو دسته تقسيم مي شوند: تحقيق توصيفي و تحقيق آزمايشي
- تحقيق توصيفي يا غير آزمايشي شامل 5 دسته است: پيمايشي، همبستگي، پس رويدادي، اقدام پژوهي، بررسي موردي
- تحقيق آزمايشي به دو دسته تقسيم مي شود: تحقيق تمام آزمايشي و تحقيق نيمه آزمايشي
 
1- تحقيق توصيفي يا غير آزمايشي
تحقيق توصيفي يا غير آزمايشي شامل 5 دسته است: پيمايشي، همبستگي، پس رويدادي، اقدام پژوهي، بررسي موردي
 
1-1. تحقيق پيمايشي (Survey Research)
در اين نوع تحقيق هدف بررسي توزيع ويژگيهاي يک جامعه است و بيشتر تحقيق هاي مديريت از اين نوع مي باشد. در پژوهش پيمايشي پارامترهاي جامعه بررسي مي شوند. در اينجا پژوهشگر با انتخاب نمونه اي که معرف جامعه است به بررسي متغيرهاي پژوهش مي پردازد. پژوهش پيمايشي به سه دسته تقسيم مي شود:
1-1-1. روش مقطعي (Cross Sectional): گرد آوري داده ها درباره يک يا چند صفت در يک مقطع زماني خاص. براي مثال بررسي ميزان علاقه دانشجويان سال اول دبيرستان به ادامه تحصيل در يک رشته خاص
1-1-2. روش طولي (Longitudinal): در بررسي پيمايش طولي، داده ها در طول زمان گردآوري شده تا رابطه بين متغيرها در طول زمان سنجيده شود. براي مثال «سير تحول ثبت نام دانشجويان دختر در دوره هاي تحصيلات تکميلي» يا «بررسي تحول مهارت هاي زبان فارسي پايه اول تا پنجم ابتدائي». تحقيقات تحولي که به بررسي روندها و تحول پديده ها در طول زمان مي پردازند از اين دسته هستند.
1-1-3. روش دلفي (Delphi Technique): جهت بررسي ديدگاه هاي يک جمع صاحب نظر در مورد يک موضوع ويژه مي توان از اين تکنيک استفاده کرد. مانند «بررسي ديدگاه اساتيد دانشگاه در باره يک طرح جديد آموزشي»
1-2. تحقيق همبستگي (Correlational Research)
در اين نوع تحقيقات رابطه ميان متغيرها بر اساس هدف پژوهش تحليل مي گردد. در تحقيقات همبستگي اگر هدف پيش بيني متغيرهاي وابسته بر اساس متغيرهاي مستقل باشد به متغير وابسته متغير ملاک و به متغير مستقل متغير پيش بين گويند. همچنين وجه تمايز تحقيق همبستگي با تحقيق آزمايشي در اين است که در اينجا متغيرهاي مستقل دستکاري نمي شوند. براساس هدف به سه دسته تقسيم مي شود:
1-1-1. همبستگي دو متغيري: هدف بررسي رابطه همزماني متغيرها است به عبارت ديگر ميزان هماهنگي تغييرات دو متغير است. در بيشتر تحقيقات همبستگي دو متغيري از مقياس فاصله اي با پيش فرض توزيع نرمال و محاسبه ضريب همبستگي پيرسون استفاده مي شود. مثال: رابطه اسناد ثبات و مرکز عليت با موفقيت در عملکرد
1-1-2. تحليل رگرسيون: در تحليل رگرسيون هدف پيش بيني يک يا چند متغير ملاک براساس يک يا چند متغير پيش بين است. اگر هدف بررسي يک متغير ملاک از يک متغير پيش بين باشد از رگرسيون ساده استفاده مي شود. اگر بررسي يک متغير ملاک براساس چند متغير پيش بين باشد از رگرسيون چندگانه (Multiple) استفاده مي شود. اگر همزمان چند متغير ملاک براساس چند متغير پيش بين بررسي شود از رگرسيون چند متغيري (Multivariate) استفاده مي شود.
1-1-3. تحليل کوواريانس: در برخي بررسي ها هدف بررسي مجموعه اي از همبستگي هاي دو متغير متغيرها در جدولي به نام ماتريس همبستگي يا کوواريانس است که با پيشرفت در زمينه نرم افزارهاي آماري ميسر شده است. تحليل عاملي و حل معادلات ساختاري از اين دسته هستند.
1-3. تحقيق پس رويدادي (Ex-Post Facto)
به تحقيق پس‌رويدادي تحقيق علي-مقايسه‌اي نيز گويند. تحقيق پس‌رويدادي به تحقيقي گفته مي شود که پژوهشگر علت احتمالي متغير وابسته را مورد بررسي قرار مي دهد. چون متغير مستقل و و ابسته در گذشته رخ داده اند لذا اين نوع تحقيق غير آزمايشي را تحقيق پس رويدادي مي گويند.
 
2- تحقيق آزمايشي
تحقيق آزمايشي به دو دسته تقسيم مي شود: تحقيق تمام آزمايشي و تحقيق نيمه آزمايشي
در بيشتر پژوهش هاي علوم انساني نظر به اينكه هدف اصلي از انجام پژوهش بررسي يک موضوع به روش ميداني است مي توان گفت پژوهش مذکور از نظر هدف در حيطه پژوهش هاي كاربردي مي باشد. از سوي ديگر با توجه به اينكه در اين پژوهش از روش هاي مطالعه كتابخانه اي و نيز روش هاي ميداني نظير پرسشنامه استفاده شده است، مي توان بيان كرد كه پژوهش حاضر بر اساس ماهيت و روش گردآوري داده ها، يک پژوهش توصيفي-پيمايشي است.
 
انواع روش تحقیق تعریف ویژگی ها روش اجرایی
1- تحقیق آزمایشی 1- در آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد و مثل آزمایشگاه شیمی
2- در این روش هدف تعیین رابطه علت و معلولی بین متغیر ها می باشدوآزمودنی ها در دو گروه و آزمون و کنترل قرار گیرد
3- متغیر مستقل را برای گروه تحت آزمایش اجرا می کنند نه برای گروه کنترل.
4- سود مندی و بهره دهی این روش در شرایط آزمایشگاهی است.
5- مهم ترین مسئله نمونه گیری تصادفی و کنترل متغیر مستقل و متغیرهای مشتبه کننده می باشد
1- کنترل متغیر های مشتبه کننده.
2- نمونه گیری تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل.
3- تعمیم یافته های تحقیق به جامعه آماری
4- تعیین رابطه علت و معلولی بین متغیرها
1- جامعه مورد تحقیق را تعیین و تعریف کنید.
2- متغیرهای مورد تحقیق را تعریف عملیاتی کنید.
3- روش کنترل متغیرهای ناخواسته را تعیین کنید.
4- اندازه جامعه نمونه و روش نمونه گیری تصادفی و جایگزینی تصادفی آزمودنی ها در گروه ها را مشخص کنید.
5- روش جمع آوری اطلاعات را مشخص کنید.
6- روایی و اعتبار ابزار اندازه گیری را تعیین کنید.
7- طرح تحقیق مورد نیاز را انتخاب کنید ( جه زمانی ، کجا و در چه شرایطی اجرا شود)
2- تحقیق نیمه آزمایشی زمانی که انسان مورد آزمایش باشد تحقیقات به روش آزمایشی در اغلب موارد مقدور نیست لذا بهتر است در تحقیقات علوم انسانی ، روش نیمه آزمایشی استفاده شود. 1- این روش در شرایط واقعی و حقیقی اجتماعی بکار می رود و امکان کنترل همه متغیرهای موجود در حوزه آزمایش وجود ندارد.
2- نمونه گیری کاملاً تصادفی مقدور نیست.
3- تمایز بین روش آزمایشی و نیمه آزمایشی بسیار ظریف است بخصوص زمانی که آزمودنی از نوع بشر باشد.
1- جامعه مورد تحقیق را  تعیین و تعریف کنید.
2- متغیرهای مورد تحقیق را تعریف عملیاتی کنید.
3- روش کنترل متغیرهای ناخواسته را  تعیین کنید.
4- اندازه جامعه نمونه و روش نمونه گیری تصادفی وجایگزینی تصادفی آزمودنی ها در گروه ها را مشخص کنید.
5- روش جمع آوری اطلاعات را مشخص کنید.
6- روایی و اعتبار ابزار اندازه گیری را تعیین کنید.
7- طرح تحقیق مورد نیاز را انتخاب کنید ( چه زمانی ، کجا و درچه شرایطی تحقیق اجرا شود)
3- تحقیق همبستگی یا همخوانی دراین روش رابطه بین متغیرها مورد نظر محقق است  و یا هدف تعیین حدود تغییرات میان یک یا چند متغیر با تغییرات یک یا چند متغیر دیگر می باشد
در بررسی همبستگی بین متغیرها در هر دو حالت ( اخذ یک دسته اطلاعات از دو گروه یا اخذ دو دسته اطلاعات از یک گروه ) سه نکته زیر باید روشن شود:
الف- آیا رابطه و همبستگی بین متغییرها وجود دارد؟
ب- جهت همبستگی و رابطه بین متغییرها چگونه است؟
ج – چنانچه رابطه و همبستگی وجود نداشته باشد ادامه تحقیق منتفی است و اگر رابطه و همبستگی وجود داشته باشد باید شدت مقدار آن را بدست آ ورد.
1- این روش زمانی بکار می رود که تعداد متغیرهای بازیگر زیاد باشد و محقق قادر نباشد به روش آزمایشی آنها را دستکاری و کنترل کند
2- آنچه ازطریق روش همبستگی حاصل می شود فقط میزان همبستگی و ارتباط بین متغیرهاست و نه رابطه علت و معلولی.
3- دریک همبستگی چند متغیری می توان از طریق تجزیه و تحلیل چند متغیری و سهم هر کدام از متغیرهای پیش بینی کننده را تعیین نمود.
1- جامعه مورد تحقیق را تعیین و تعریف کنید.
2- متغیرهای مورد تحقیق را  تعریف عملیاتی کنید.
3- اندازه جامعه نمونه و روش نمونه گیری تصادفی و جایگزینی تصادفی آزمودنی ها در گروه ها را مشخص کنید.
4- روش جمع آوری اطلاعات را مشخص کنید.
5- روایی و اعتبار ابزار اندازه گیری را تعیین کنید.
6- طرح تحقیق مورد نیاز را انتخاب کنید .
(چه زمانی ، کجا و در چه شرایطی تحقیق ا جرا شود)
4- تحقیق تداومی و مقطعی هدف از روش تحقیق مذکور ، بررسی چگونگی مراحل و نمونه های رشد یا تغیرات آن ها ، در نتیجه گذشت زمان می باشد مثل بررسی رشد در یک گروه کودک
در صورتی که به منظور گذشت واقعی زمان ، نمونه های گوناگون از افراد در سنین متفاوت انتخاب کنیم و چگونگی تغییرات رشد ، حدود و کسب وپیامدهای این تغییرات را مورد مطالعه قرار دهیم این گونه مطالعه را مقطعی گویند ( مثل ده گروه سنی مختلف از جامعه نمونه 200 نفری بین شش ماهه تا 18 ساله بمنظور بررسی مراحل رشد آنها )
1- محقق در تحقیق تداومی به مطالعه متغیرها ورشد و گسترش آنها در اثر گذشت زمان می پردازد.
2- در این تحقیق بر اثر گذشت زمان وبه علت های مختلف ، جامعه نمونه مورد مطالعه تقلیل می یابد ( فوت آزمودنی ها ، ترک محل تحقیق ، از دست رفتن انگیزه و... )
3- ویژگی مهم این تحقیق در استمرار و هزینه آن در طول زمان می باشد( توان محقق در ادامه یکنواخت و صحیح تحقیق تداومی ، موثر است)
4- تحقیق مقطعی در مقایسه با تحقیق تداومی تعداد بیشتری را به عنوان گروه نمونه در بر می گیرد. ولی عوامل رشد کمتری را توصیف می کند.
5- تحقیق مقطعی در مقایسه با تحقیق تداومی ارزان تر و به طول زمان کمتری نیاز دارد یعنی گذشت واقعی زمان را ، انتخاب نمونه های گوناگون از افراد در سنین متفاوت جبران می نماید.
1- جامعه مورد تحقیق را تعیین و تعریف کنید.
2- متغیرهای مورد تحقیق را  تعریف عملیاتی کنید.
3- اندازه جامعه نمونه و روش نمونه گیری تصادفی و جایگزینی تصادفی آزمودنی ها در گروه ها را مشخص کنید.
4- روش جمع آوری اطلاعات را مشخص کنید.
5- روایی و اعتبار ابزار اندازه گیری را تعیین کنید.
6- طرح تحقیق مورد نیاز را انتخاب کنید .
(چه زمانی ، کجا و در چه شرایطی تحقیق ا جرا شود)
5- تحقیق توصیفی هدف محقق توصیف عینی ، واقعی و منظم خصوصیات یک موقعیت یا یک موضوع است بعبارت دیگر در این گونه تحقیقات سعی می شود تا آنچه هست را بدون هیچگونه مقایسه یا استنتاج ذهنی گزارش دهد و نتایج عینی از موقعیت بگیرد مثل جمع آوری و بررسی نظرات مردم برای موقعیت کاندیداهای شهر و...
برخلاف تحقیق آزمایشی ، محقق در اجرای یک طرح توصیفی متغیرها را دستکاری نمی کند و یا برای وقوع رویدادها ، شرایطی را به وجود نمی آورد در تحقیق توصیفی متغییرها انتخاب می شوند و مورد مشاهده قرار می گیرند.
معمولاً جوامع مورد بررسی در تحقیق توصیفی وسیع و نامحدود است بنابراین نمونه گیری رکن اصلی انجام این تحقیق است .
1- دراین تحقیق ، توجه بیشتر درجهت توصیف کردن وگزارش نویسی از موقعیت ها و وقایع بر اساس اطلاعاتی است که صرفاً جنبه وصفی دارد.
2- شناسایی و بررسی مسائل ، شرایط و وقایع جاری مورد نظر محقق است .
3- محقق سعی دارد تا آنچه هست را بدون هیچگونه دخالت و استنتاج ذهنی گزارش دهد.
4- جمع آوری اطلاعات بیشتر به روش پرسشنامه است تا مشاهده و مصاحبه .
5- غالباً از آمار توصیفی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده می شود.
6- نتیجه گیری باید با احتمال بیان شود.
7- شروع یک تحقیق با وجود یک مسئله یا مشکل کاربردی یا صرفاً انگیزه شخصی انجام می شود.
8- محقق باید به روشنی هدف کلی و اهداف جزئی تر را مشخص کند ( دراین تحقیق می توانیم فرضیه نداشته باشیم )
1- جامعه مورد تحقیق را تعیین و تعریف کنید .
2- متغیرهای مورد تحقیق را تعریف عملیاتی کنید .
3- اندازه جامعه نمونه و روش نمونه گیری را مشخص کنید .
4- روش جمع آوری اطلاعات و ابزار اندازه گیری و تعیین اطلاعات لازم را جمع آوری نمایید.
5- روایی و اعتبار ابزار اندازه گیری را تعیین و بیان کنید ( فقط طرح تحقیق را ندارد)
توجه : بند طرح تحقیق مورد نیاز را انتخاب کنید را در مقایسه با تحقیق همبستگی ندارد.
6- تحقیق زمینه ای – موردی ( مطالعه مورد خاص): هدف این تحقیق درک جامعی از یک دوره کامل یا قسمتی مهم از یک واحد است این واحد مورد مطالعه ممکن است فرد ، یک فامیل ، یک موسسه اجتماعی ، یا یک جامعه و یا یک رویداد و واقعه باشد و مورد مطالعه موردی یک روش مطالعه طولی است که رشد و توسعه را در طول زمان نشان می دهد. 1- به علت محدودیت واحد مورد مطالعه ، محقق قادر است دقیقاً واحد مورد نظر را مطالعه کند.
2- به خاطر محدودیت در تعدادواحد های مورد مطالعه نمی توان یافته ها را به گروه یا وقایعی که واحد متعلق به آن است تعمیم داد.
3- اطلاعات جمع آوری شده اغلب شامل مثال ها و شرح حال ها یی است که می توان از ترکیب آنها نتایج قابل تعمیم و معنا داری ازنظر آماری در همان واحد بدست آورد.
4- محقق به دلیل آشنایی و نزدیکی موقعیت روحی و عاطفی ممکن است در نتایج حاصله تحت تأثیر تمایلات ذهنی نیز قرار گیرد.
5-  این تحقبق غالباً عمیق و وسیع از یک واحد است که نتیجه آن ارائه تصویرکامل و سازمان یافته از آن واحد است .
6- نتایج این تحقیق اغلب پایه و اساس فرضیه های آگاهانه برای تحقیق های با هدف کشف روابط علت و معلولی است .
7- در مقایسه با تحقیق توصیفی که هدف آن مطالعه و بررسی تعداد معدودی متغیر در یک نمونه وسیع از واحدهاست بر عکس هدف پژوهش موردی زمینه ای بررسی تعداد بیشتری متغیر در یک نمونه محدود از واحدها ست.
1- جامعه مورد تحقیق را تعیین و تعریف کنید .
2- متغیرهای مورد تحقیق را تعریف عملیاتی کنید .
3- اندازه جامعه نمونه و روش نمونه گیری را مشخص کنید .
4- روش جمع آوری اطلاعات و ابزار اندازه گیری و تعیین اطلاعات لازم را جمع آوری نمایید.
5- روایی و اعتبار ابزار اندازه گیری را تعیین و بیان کنید ( فقط طرح تحقیق را ندارد)
 
7- روش تحقیق علی -  مقایسه ای دراین روش ، محقق به دنبال کشف و بررسی روابط بین عوامل و شرایط خاص یا نوعی رفتار که قبلا وجود داشته یا رخ داده ازطریق مطالعه نتایج حاصل از آنهاست و از معلول به علت پی می بریم
در این روش امکان دستکاری یا کنترل متغیر یا متغیرهای مستقل وجود ندارد و اغلب لازم است در پژوهش طی یا پس از وقوع به مطالعات تاریخی (شناخت گذشته) نیز اقدام تا تصویر بهتر و واقع بینانه تری از رویدادی که حادث گردیده بدست آید
در تحقیقات علی یا پس از وقوع ، متغیرهای وابسته قابل روئت و بررسی هستند مثل بزه کاری که عوامل متعددی می تواند سبب آن باشد
1- آنچه در این تحقیق علی مقایسه ای بدست می آید یک رابطه علت و معلولی قطعی است .
2- محقق هیچ کنترلی بر متغیرهای مستقل ندارد چون آنها از پیش اتفاق افتاده اند. (در مقایسیه با روش آزمایشی)
3- هزینه تحقیق کم است .
4- دقت کمتری می خواهد.
5- به طور همزمان ، تعداد زیادی متغیر آزاد را می توان مورد بررسی قرار داد.
6- هیچ گونه منع اخلاقی یا مخاطره برای آزمودنی ها وجود ندارد.
1- جامعه مورد تحقیق را تعیین و تعریف کنید .
2- متغیرهای مورد تحقیق را تعریف عملیاتی کنید .
3- اندازه جامعه نمونه و روش نمونه گیری را مشخص کنید .
4- روش جمع آوری اطلاعات را مشخص کنید .
5- روایی و اعتبار ابزار اندازه گیری را تعیین کنید .
6- طرح تحقیق مورد نیاز را انتخاب کنید .
توجه : روش اجرا مثل همبستگی است فقط اندازه جامعه نمونه ، روش نمونه گیری (تصادفی و جایگزینی تصادفی آزمودنی های گروه ها) را مشخص کنید اضافه شده است.
8- روش تحقیق تاریخی محقق زمانی از روش تاریخی استفاده
می کند که با مسئله ای برخورد نماید که در گذشته روی داده و در گذشته نیز خاتمه یافته است (محدوده زمان بسته شده است ) در این روش ، محقق تلاش می کند که حقایق گذشته را از طریق جمع آوری اطلاعات ، ارزشیابی و بررسی صحت وسقم این اطلاعات ، ترکیب دلایل مستدل و تجزیه و تحلیل آنها به صورت منظم و عینی ارائه کند.
1- تحقیق تاریخی به اطلاعاتی بستگی دارد که توسط دیگران جمع آوری یا مشاهده شده است .
2- اطلاعات تحقیق  تاریخی از دو منبع بدست می آید : که منابع دسته اول شامل شاهدان عینی حاضر در حوادث ، اسناد و مدارک و فسیل ها و دسته دوم نقل قول شفاهی یا کتبی شاهدان عینی واقعه توسط دیگران هستند.
3- در تحقیق تاریخی ، محقق اطلاعات بدست آمده را ازطریق دو نفد اساسی ارزشیابی می کند : نقد خارجی : با استفاده از تجارب خویش و خبرگان هر رشته معلوم می شود سند یا مدرک واقعی است یا خیر .
نقد داخلی : به این سئوال پاسخ می دهد که آیا با وجود اینکه سند یا مدرک اصلی است آیا گویای واقعیتی هست یا خیر؟
4- یافته های تحقیق تاریخی غالباً مخالف تصورات عامه مردم است پس باید منظم و دقیق باشد.
1- شناسایی و تعیین منابع اطلاعات مورد نیاز .
2- تعیین اندازه و نمونه گیری.
3- با مطالعه دقیق اطلاعات مورد نیاز را استخراج و یادداشت برداری کنید .(از منابع دست اول و دست دوم.)
4- به ارزشیابی و تجزیه و تحلیل معکوس اطلاعات بپردازید . ( اول نقد درونی و  بعد نقد بیرونی )
5- گزارش تحقیق یا پایان نامه
 
منابع
فارسي
1- آذر، عادل(1383). آمار و کاربرد آن در مديريت، انتشارات سمت، تهران، چاپ سوم
2-
بازرگان، ع (1376). روش­هاي تحقيق در علوم رفتاري، انتشارت آگاه، تهران
3-
حافظ­نيا، م، ر(1382). مقدمه­اي بر روش تحقيق در علوم انساني، انتشارات سمت، تهران، چاپ هشتم
4-
خاکي، غ، ر(1378). روش تحقيق با رويکردي به پايان نامه نويسي، کانون فرهنگي انتشارات داريت، تهران، چاپ دوم
5-
دواس،دي،اي.(1383). پيمايش در تحقيقات اجتماعي، (نائيني.ه، مترجم) تهران: نشر ني (تاريخ انتشار به زبان اصلي:1991)
6-
ساروخاني، ب (1382). روشهاي تحقيق در علوم اجتماعي، پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات اقتصادي، تهران، چاپ هشتم
7-
سرمد، زهره و ديگران(1378). روش هاي تحقيق در علوم رفتاري، انتشارات آگاه، تهران، چاپ دوم
لاتين
1- Elliott, A.C., & Woodward, W.A. (2006) Statistical Analysis Quick Reference Guidebook, Sage.
2- Keppel, G. & Wickens, T.D. (2004). Design and Analysis: A Researcher’s Handbook (4th Ed.), Pearson Prentice Hall.
3- Moher D, Dulberg CS, Wells GA. Statistical power, sample size, and their reporting in randomized controlled trials. JAMA. 1994;272:122-124.
4- Moore, D. and McCabe, G. (2006). Introduction to the Practice of Statistics, Fourth Edition, New York: WH Freeman & Co.
5- Sin, leo.y.m et al.(2005), Conceptualization and scale development, European Journal of Marketing,39(September), 1264 – 1290.
6

 
 
  • مشخصات
  • دانلود
4.6 /5 20 5 1
نظرات خود را اینجا بنویسید

مقاله و تحقیق رایگان بررسی انواع روش تحقیق Average rating: 4.76078152729235, based on 89 reviews from $0.0000 to $0.0000
کانال ایتا: https://eitaa.com/tarhejaberr