سایت تخصصی ویژه طرح جابر،کاملترین طرح های جابر اول تا ششم شامل: جمع آوری وطبقه بندی ، نمایش علمی(مدل،تحقیق،نمایش)و آزمایش را با بهترین عنوان و محتوا ،قابل ویرایش به صورت ورد،pdf و شامل تمام موارد طرح جابر نظیر عنوان،متن،تعریف،شرح تحقیق،تحقیق زمینه ای،نتیجه گیری،منابع،سپاس گذاری،کارنما،راهنمای کارتون پلاست،فونت و تیتربندی،عکس و... با مناسب ترین قیمت و دانلود فوری وگارانتی وپشتیبانی رایگان در ایتا 09034840420.

مشتری مداری یعنی چه
4.7 /5 20 5 1
مشتری مداری یعنی چه
مشتری مداری
 
در هندوستان بر سر در همه شرکتها لوحی آویخته اند و بر آن این کلمات را نوشته اند :
1-مشتری را ارباب خود بدانیم نه مزاحم
2-او رئیس ما است نه ما رئیس او
3-او تامین کننده زندگی ماست
این کلمات درحقیقت آموزه های مهاتما گاندی رهبر استقلال هند است که چگونگی کسب و کار را به هندی ها آموخت .
 
زمینه های فرهنگی
 موفقیت در کسب و کار به نوعی با زمینه های فرهنگی هر ملل ارتباط دارد ،برخی ملل اصولا توان جلب و حفظ مشتری را ندارند ، برعکس در برخی فرهنگها بسیاری از مولفه های فرهنگی به صورت نمادینه وجود دارد که میتواند به موفقیت فردی و جمعی در کسب و کار بینجامد.
 
مشتری کیست ؟
مشتری هر کسی است که :
1-در جامعه ما زندگی میکندو بالقوه از خدمات ما استفاده میکند .
2-با ما در نماس است و از خدمات ما استفاده میکند .
3-با ما کار میکند و در موسسه ما رفت و آمد دارد .
در برخورد با مشتری
* بهانه جویی نکنیم و از ارائه خدمات لازم طفره نرویم .
* حضور تعداد زیاد مشتریان را به  عنوان دلیلی برای ارائه خدمات ضعیف خود بهانه نکنیم .
اهمیت زبان
*در روابط اجتماعی از زبان مشترک وعمومی استفاده کنیم که قابل فهم باشد .
*از زبان عامیانه و اصطلاحات خاص استفاده نکنیم .
 
 
از دست دادن مشتری دو ضرر دارد
1-کمبود مشتری
2-بدنامی یا سود شهرت
قانون طلایی
با مشتری آن گونه رفتار کنید که او می خواهد . رمز پایداری مشتری در همین رفتار است .
 
انتظارات مشتری
اختلاف نظر بین ما و مشتری :
ما بر اساس آنچه خود برای مشتری تعریف کرده ایم به او خدمت ارائه می دهیم . در حالی که باید بدانیم مشتری چه می خواهد وخدمات خود را با نیاز او تطبیق دهیم .
اختلا رفتار :
ما آنگونه با مشتری رفتار میکنیم که به تصور خودمان درست است . گاه به صورت تجربی آن گونه که در موسسات دیگر با ما رفتار شده با دیگران رفتار میکنیم ، در حالی که مشتری توقع دیگری دارد.
چند فرمان مشتری مداری
1-  مشتری را هرگز مزاحم ندانیم .
2- با مشتری دوستانه برخورد کنیم .
3-فراموش نکنیم که ما ارائه دهنده خدمات هستیم .
4- به مشتری انرژی مثبت بدهیم . مهربان ومثبت باشیم .
5-رضایت مشتری را مقدم بر رضایت خود قرار دهیم .
6- رضایت مشتری شرط اول موفقیت ما است
 
  • مشخصات
  • دانلود
4.8 /5 20 5 1
نظرات خود را اینجا بنویسید

مقاله و تحقیق رایگان مشتری مداری یعنی چه Average rating: 4.54810125946444, based on 89 reviews from $0.0000 to $0.0000
کانال ایتا: https://eitaa.com/tarhejaberr